Träningsläger

Del 1
Efter en väldigt lång och seg resa, var det jätte skönt att landa här i Rio. När vi hade fått ut våra vapen ur tullen, mötte vi upp våra chaufförer som körde våra vapen till ett militärområde där vi kommer att träna fram tills vi får flytta in i den Paralympiskabyn. Sedan åkte vi till vårt hotell där vi fick våra rum, efter en snabb check av rummen gick vi och åt lunch, en välbehövlig sådan. Efter lunchen gick vi en lite promenad för att hitta någonstans att köpa vatten.

Del 2
Idag var det första träningen här i Rio. Det var ganska intressant att träna skytte bredvid en start/landningsbana för flygplan, det skakade i hela byggnaden. Så man fick lite störhetsträning samtidigt. Utöver detta gick träningen helt okej för att vara första dagen efter en lång och seg flygresa.
Dagens träning gick ut på att känna över så allt satt som det skulle efter flygningen, allt var som vanligt på den biten. Tränade fram till 12.30 för att åka tillbaka för lite lunch. Efter lunch gick vi ut en lite sväng för att hitta en mataffär, vilket vi lyckades med efter ca 30 min.

Del 3
Idag har jag haft både förmiddagspass och eftermiddagspass. Så vi tog med lunch från hotellet så vi kunde vara kvar på banan och träna istället för att åka bil i 1.5 timme.Förmiddagspasset gick bättre än igår, 632.5 och 632.7, ca 1 poäng bättre.
Efter lunch när jag sätt och tränade kom det in en jäkla massa brasilianare som skulle träna, vilket gjorde att jag tappade koncentrationen och började skjuta dåligt.

Del 4
Förmiddagsträningen gick jättedåligt det var väldigt längesedan jag sköt så dåligt. Ingenting stämde och dessutom slarvade jag med avfyringen. Men efter lunch gick det bättre och jag var betydligt mer fokuserad. Dock var jag inte nöjd med poängen men det känslan var bra, så nu bygger vi vidare på det.
Nu har vi precis varit ute och gått. Vi gick till ett torg där det har varit aktiviteter för turister under OS och kommer att vara under Paralympics också. Lite längre bort hittade vi platsen där OS elden brann. Sen gick vi vidare till en luftballong som man kan kunde åka upp 150M med.

Del 5
Idag hade jag en träningsfri dag, så förmiddagen spenderades vid takpoolen med sol och musik.
Efter lunch åkte vi till sugerloaf för att se solnedgången. För att ta sig ända upp till toppen, var man tvungen att åka linbana till ett berg halvvägs upp och sedan en linbana till. Det var en fantastisk utsikt från toppen och solnedgången var magisk.

Del 6
Idag har jag tränat på ordentligt med både förmiddag och eftermiddagspass. Förmiddagspasset gick halvbra med både en bra och en dålig match. Åkte tillbaka till hotellet och åt lunch. När vi kom till militärområde där banan ligger var vakterna tvungna att kolla igenom bussen mer än vanligt, så det tog 45 min längre tid. Eftermiddagspasset gick bättre och jag sköt en riktigt bra match, så det kändes roligt skönt.

Del 7
Idag var det äntligen dags för R4 (stående) träning. På förmiddagspassets första matchträning gick det skapligt bra, för att inte har tränat är R4 på två veckor. Efter en kortare paus körde jag igång igen och den här gången gick det bättre och jag var 1.9 poäng från personligt rekord. På eftermiddagen fortsatte jag med R4 och den här gången sköt jag ännu bättre och var 0.1 från rekord. Det känns hur bra som helst på R4.

Del 8
Idag fick vi gå upp en timme tidigare än vanligt för vi skulle åka till Jesusstatyn. Resan med minibussen tog ca 20 min, vid foten av berget var vi tvungna att åka tåg upp till toppen. Tåget åkte genom djungeln och på vissa ställen var det fantastisk utsikt. Väl uppe på toppen var det magisk utsikt. Det är svårt att föreställa sig hur stort Rio de Janeiro egentligen är. Passade även på att ta ledigt från skjutning resten av dagen så kör vi stenhård träning i morgon.

Del 9
Idag sköt jag R4 på förmiddagen och det gick jätte bra. Första matchen gick bra fast jag hade tre dåliga skott. Jag fick ihop 632.6, vilket är ett bra R4 resultat. Efter en kortare paus körde jag igång igen och denna gång gick det ännu bättre och jag sköt personbästa med 0.3 poäng, 635.3 poäng. Vilket är ett riktigt bra resultat, 0.8 från världsrekordet.